Cinta Kasih Dunia Akhirat 2

Bismillahirrahamanirrahim. Assalamualaikum semua....

Sebelum ini, dalam Cinta Kasih Dunia Akhirat [Klik Sini] menceritakan kisah emak saya, iaitu Puan Azlina, sempena Hari Ibulah katakan. Untuk Cinta Kasih Dunia Akhirat 2 pulak, faham-faham jelah Cik Kiah Oitt....of courselah khas untuk Hari Bapa. Adoii!!! Erna oittt!!! Hari Bapa semalam lah, 15 Jun 2014. Hari ini 16 Jun 2014. (o.O )

Oh!!! Terlambat lah ni. Apa susah, hari-hari adalah hari bapa. Hari-hari adalah hari ibu. 

Nak cerita apa yek pasal ayah saya? emm... Sebenarnya saya sudah cerita pasal ayah saya pada tahun lepas di Cerita 17 Jun [Klik Sini]. Most of that was about my father. Tak tahu nak cerita apa dah. Keistimewaan ayah saya, hanya Allah lebih Mengetahui dan pada kami ianya sangat istimewa buat kami. Macam emak saya jugak.

Bayangkanlah, seorang ayah yang kesunyian tanpa kelibat anak lelaki tetapi memiliki 3 anak perempuan yang super duper princess ni. Ohoi!!!!! Sekali memuji, semua terpuji. Banyangkanlah, setiap orang anak, perangainya berbeza. Pening kepala cik Kiah Oit. Ini baru kami,seramai 3 orang. Belum 4,5,6,7 orang anak lagi. Tapi tak kot nak menambah. Tunggu cucu pulak lah nampak gaya.

Tapi, I am really respect of my father about his patience. SABAR. uisyyy!!! Jangan nak cakaplah. Untung kami dapat ayah yang penyabar orangnya. Even, tengah kekurangan kewangan ke, tak pernah mengeluh. Just follow the road. Tapi, itulah. Kehidupan lama adalah lantangan kepada kehidupannya yang sekarang untuk memberi terbaik buat kami, 3 orang princess yang kononnya princess. hahaha

Most of that, dia sangat penyabar dengan emak saya. Kalau saya lah, tak tau nak cakap apa bila melayan emak saya. Tapi, ayah saya cool dan sabar je walaupun hati jadi sebel. That's why, their love never broken because of his patience.

Sabar ye ayah, tak lama lagi ayah dapat anak lelaki. Buat peneman untuk ayah berbual. Alaa, sekarang pun dah jadi anak lelaki ayah kan.

Kami sayang ayah dunia dan akhirat. Terima kasih ayah kerana bersabar dengan kami dan sentiasa berusaha untuk pendidikan kami dan kehidupan kami. SELAMAT HARI AYAH.

"Ya Allah, ampunilah dosa ayah kami, sejahterakanlah ayah kami dan tempatkanlah ayah kami di kalangan orang yang soleh di akhirat kelak. Aminnn"


Ayah ku, En Zainudin Bin Kassan.


Cinta Kasih Dunia Akhirat






Share:

2 comments

  1. ya betul hari2 adalah hari bapa..hehe

    ReplyDelete
  2. Of course lah ayah kite plg terbaik paling kite percaye dan paling segala2 ah. Selamat hari bapa. :)

    ReplyDelete

DESCLIMER

Haaa! lupa nak habak, segala penulisan Erna tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Jika ada yang baik, boleh dikongsi dengan orang sekeliling. Jika ada kesilapan daripada Erna, sila bagi tahu dengan cara baik yek.Saya menerimanya. Bukan dengan kasar yek. Kitakan manusia, suka benda yang lembut-lembut. Begitulah dengan erna. Selamat membaca semua!!! ^_^