Perkara Yang Dilakukan Ketika Berjalan-Jalan di Pusat Membeli Belah

Bismillahirahmannirrahim. Assalamualaikum. :)

Masa saya berada di Parit Raja dulu, setiap minggu saya dan rakan-rakan saya mesti keluar berjalan-jalan ke bandar atau dikenali 'OUTING' (mak datuk, kaya sangat ke sampai setiap minggu keluar ke bandar? Tak ke bandar pun, shopping complex je pun). Depa(pelajar) tak panggil keluar berjalan-jalan, depa panggil outing. Rasanya, semua sebut outing. kikikiki...Baru ada semangat selepas berguling depan buku dan coding yang membahang.

Apabila keluar, masing-masing mesti teruja sampai kecoh satu rumah. Oh, rindu sangat dengan budak rumah M2-05!  Bila keluar, benda yang selalu dibuat ialah makan, jalan-jalan, main bowling atau tengok movie. Tu jelah kot. Sometime, we go to the shopping( kalau duit tu berkepuk dalam dompet la). Paling tak boleh tahan, mana-mana tempat yang kita orang berhenti dan cantik,  mesti snap gambar.

See! pantang nampak dinding yang penuh dengan corak-corak dan warna-warni, terus je pergi buat gaya yang entah pape. Lepas tu snap. Well, this one is the best memory at UTHM. Miss you guys. - M205, BP MALL, BATU PAHAT.

Sampai sekarang pun, cara saya berouting ke shopping complex yang dulu kala, kekal sampai sekarang. Perbezaannya ialah kawan-kawan yang saya keluar bersama. Nak tau ke apa yang saya buat ketika berouting di shopping complex? wahahaha, macam bagus pulakkan. I haven't tips that can make your outing become a wonderful like star + flower in your head. Tapi, untuk mendapatkan kepuasan, boleh aja.

Pertama, korang harus memilih pakaian yang sesuai dengan keadaan pada hari tersebut (kita perempuan ok, haruslah memilih pakaian yang sesuai). Bagi kaum adam, jangan merungut isteri-isteri atau tunang-tunang korang yang sedang bersiap. Itu memang dah lumrahnya sebagai seorang wanita.The simple one is choose the color for your clothes. Tak kisahlah, t-shirt ke, blouse ke, kurung ke asalkan warna ok, DONE!
The that day, saya memilih warna biru. Biru memberi ketenangan. Hanya t-shirt yang ringkas dan jeans yang longgar memudahkan pergerakkan. Tudung bawal daripada Erfay' Collections. Yang tak sangkanya, my friend choose the blue color too.- Together with MY LOVELY MIDNIGHT

Kedua, cari tempat untuk melampiaskan kelaparan. Kita makan dululah. Baru ada tenaga untuk meneruskan aktiviti di shopping complex. Kalau tak ada tenaga, mcm mane nak meneruskan perjalanan. Betul tak? (Nampak sangat pergi waktu tengah hari)...
Pusing punya pusing, Sizzling pot jugak yang kami cari. Why? dah lapo, belasah jelah. Well, this one not very spicy but slighty hot because the sizzling had the black paper. So, not disturbed my illness. Don't worry. Janji kenyang - Sizzling Yee mee chicken black paper, AEON Bukt Indah.

Ketiga, mari tonton wayang! Memandangkan, sekarang ni musim cerita yang bestlaaa sgt, konfem yang kaki wayang berpusu-pusu pergi dapatkan tiket. Daripada pemerhatian saya, ada keluarga yang bawa anak-anak pergi melihat cerita berunsurkan kekeluargaan. Macam cerita Frozen(yang nie, saya tengok di rumah je). Serius!comel giler. Kisah tentang adik-beradik. Ada moral value kat situ. Pandai-pandailah pilih cerita.
2 hari lepas pergi menonton wayang cerita 'The Legend Hercules' dengan kawan-kawan saya. Nasihat saya kepada korang semua, kuatkan iman didada. Pastikan korang tau jalan asal sebelum menonton cerita ini. Yang pasti, saya sentiasa gelak sebab cerita ini diputar belitkan..kikikiki...Rating yang saya bagi ialah 3/5. Mostly kepada penggunaan CGI...al-maklumlah bekas pelajar multimedia...serius! dpt buat sebiji macam tu, puas kot (bukan jalan cerita yang entah pape). -  TGV, AEON BUKIT INDAH

Keempat, Shopping!! Bab ni, kaum seperti kami memang suka. Tak dapat beli barang tapi sekadar mengusha, ok je. Jadi, bersabarlah kaum adam dengan isteri-isteri kamu, dengan tunang-tunang kamu yek. Tapi, saya ni spesis yang jarang bershopping. Hanya barang tertentu je beli. Kebanyakkannya, lebih kepada teman orang bershopping. Tapi, apabila ada barang yang saya inginkan sangat-sangat, saya akan cari sampai dapat.
Blue shirt lagi dan Donut Big Apple. Puas kot. - AEON, Bukit Indah
Kelima, bowling untuk kesihatan badan. Sekali-sekala bersukan apa salahnya. Lagi best, apabila dapat bersukan dengan ahli keluarga atau dengan kawan-kawan, seronok sangat. Sekurangnya-kurangnya, peluh korang tu keluar daripada badan kita. Tak boleh manja sangat kat badan kita ni.
Masa ni sangat riuh. Best sangat-sangat sebab dapat mengeluarkan peluh bersama dengan ahli keluarga KKDK. For sure, I will miss it. Well, sekarang ni, masing-masing sudah ada kerjaya masing-masing. KKDK forever. - KKDK 2010/2011, BP MALL, BATU PAHAT

Tapi, setiap orang ada cara tersendiri ketika berouting dalam shopping kompleks. Mungkin lebih kaw punya daripada aktiviti saya. Tak pun lebih berstrategi macam nak pergi berperang. Pulak dah..hahaha. Tak kisahlah aktiviti apapun, yang penting jangan lupa SOLAT! itu patut diutamakan. Lepas solat, sambung balik aktiviti kita yang lain sebab, macam sia-sia je aktiviti kitakan.... :)

Sampai sini sahaja perkongsian saya. Jumpa dihari yang akan datang..:)

Sedang menungu ketibaan Hercules (merepek je)...choiiii! tak dan sunguh!! Facebook dulu. Daripada kepala sampai pergelangan kaki semuanya biru.  Sampai di kaki, macam mane boleh terselit warna merah?.....@@@###




Tags:

Share:

2 comments

DESCLIMER

Haaa! lupa nak habak, segala penulisan Erna tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Jika ada yang baik, boleh dikongsi dengan orang sekeliling. Jika ada kesilapan daripada Erna, sila bagi tahu dengan cara baik yek.Saya menerimanya. Bukan dengan kasar yek. Kitakan manusia, suka benda yang lembut-lembut. Begitulah dengan erna. Selamat membaca semua!!! ^_^