Blog yang menarik perhatian

Bismillahirrahmannirrahim. Assalamualaikum readers.

Aucak!!!! eh, tulisan dah besar. Senang nak baca kan? Emm...sedih juga tengok follower dalam blog saya ni. Ramai yang tak follow ke? Will, itu bukan masalah saya. Saya bukanlah blogger yang terkenal lagi gah di mata dunia. Hahahaha. Saya menulis kerana minat saya, saya membuka kerana ingin mencari sedikit perkongsian dan saya membaca kerana saya suka membaca.

Sebab utama saya menulis ialah kerana saya ingin menulis. Ayat yang sama je???@@@@ Selain itu, saya terpengaruh dengan penulisan dan perkongsian beberapa blogger yang hebat. Saya suka mengikuti penulisan mereka. Saya pasti korang juga mengikuti blog mereka sebab mereka sangat terkenal. Bagi saya, penulisan dan perkongsian mereka yang menjadikan mereka ramai follower termasuk saya.

Bukan disebabkan background yang cantik menjanjikan perkongsian yang menarik tetapi perkongsian itu datang daripada minat. Tak kiralah, sebulan sekali post entry tetapi jika penulisan dan perkongsian yang unik dapat menarik ramai yang membaca. Tak gitu?

Kadang kala, saya sendiri ketandusan idea untuk menulis, tetapi jika kita berminat dalam penulisan, kita akan sedaya upaya berkongsi sesuatu perkara yang menarik. Mungkin, minggu ini kita tidak melakukan sebarang perkongsian. Mungkin  minggu hadapan kita sentiasa menulis entry yang boleh mendatangkan kebaikkan kepada semua orang.

Dahulu, sebelum saya menghasilkan blog "Cerita Along@Wawa@Erna", saya lebih menjurus kepada penulisan perasaan dalam blog Dunia Senyuman. Ohhh!!! dah lama buka blog rupanya.Tapi, kali ini saya lebih kepada perkongsian yang lebih beretika. Dan makin matang..hahahaha...perasan lebih. Ini semua gara-gara blogger terkenal. Erkk...tersalahkan mereka pula.

Jadi, jom kite terjah beberapa blogger yang menarik perhatian saya bukan sahaja terkenal malah blogger biasa-biasa pun ada.

1. Haruman Mawar - http://niqobgirl.blogspot.com/

Saya sangat menyukai penulisan beliau. Penulisan beliau menyebabkan saya terkesan dengan kehidupan saya sekarang.

2. Fatin Liyana - http://honeykoyuki.blogspot.com/

Most entry lebih kepada perkongsian yang apa beliau lakukan dalam kehidupan beliau. Kat sini pun banyak tips-tips yang menarik dan destinasi perlancongan yang menarik.

3. Irine Nadia Marcello - http://irinenadia.blogspot.com/


Fuhh....ownernya sangat comel. Beliau berjaya menarik kita-kita ni kahwin awal. Ececeh......muda ke saya ni....

4. Mama Dinni Berceloteh - http://shahidatulakmalrazali.blogspot.com/

Comelkan. Saya baru je mengikuti perkembangan penulisan beliau. Beliau sahabat kepada kak Alya.

5. Maria Elena - http://peliks.blogspot.com/

Siapa yang tak kenal dengan blogger serta vlogger terkenal ni kan?

6. Namee Roslan - http://nameeroslan.blogspot.com/

Blogger yang melahirkan pandangan melalui kehidupan beliau dan pemerhatian beliau. Saya sangat suka dengan penulisan beliau.

7. Realiti Konspirasi - http://zackzukhairi.blogspot.com/

Saya mengikuti blog beliau disebabkan karikatur yang dihasilkan. Sangat comel.
 
8. The Kasihs - http://kasihaleeya.blogspot.com/



9. Yazid Torpedo ART - http://yazidtorpedo.blogspot.com/


Saya follow blogger ini kerana Adobe Flash. Haha...sorry yek...Walaupun dah kurang perkongsian...tapi saya suka tutorial yang dihasilkan. Jalan cerita pun menggunakan pendekatan Adobe Flash.

Walaupun ada ramai blogger yang hebat, inilah blogger yang berjaya menarik perhatian saya untuk terus mengikuti penulisan mereka. Cara mereka menyampaikan perkongsian itu mempengaruhi saya untuk mengubah cara penulisan saya. Saya yakin korang juga mengikuti beberapa blogger yang mampu menarik perhatian korang untuk mengikuti penulisan mereka. Kalau ada, marilah kita berkongsi.


p/s : Maaf ye blogger-blogger sekalian. Saya printscreen yek...








Share:

10 comments

  1. sarah pun suke sangat2 bloggers ni..
    btw, anda telah ditag :

    http://scentofhappiness95.blogspot.com/2014/03/1st-contest-by-blog-single-is-better.html

    ReplyDelete
  2. heii kamu.. thank sebab listkan blog saya dalam salah satu blog yang menarik perhatian ni. terkejut sangat-sangat bila baca ada terselit blog den.. huhuhu.. maluuu... saya orang baru.. hahhaah(rasa macam menang award plak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....tulah hasil titik peluh cik Alya Jumiran...saya jd ralit bile baca...hihihi

      Delete
  3. hihii.. thank again sebab ralit.. hahhaha.. n thank for cik Alya Jumiran jugak tukang promote..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alya Jumiran memang promoter terunggul di abad ini..hahahaha

      Delete
  4. hahahah.. sy jgak ke yg kene... ok la tu..kwan2 sy..kwan2 korg gak..lalalalalala... yeahhh..tercalon... best kan blog dier... nyum2...

    ReplyDelete
  5. Ingin menyewa walkie talkie dengana kadar yg murah?? Klik sewa-walkie-talkie.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. mmg best blog diorng...

    http://akusukatulisblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Blog diorang memang best especially blog kak Namee Roslan hehege

    ReplyDelete

DESCLIMER

Haaa! lupa nak habak, segala penulisan Erna tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Jika ada yang baik, boleh dikongsi dengan orang sekeliling. Jika ada kesilapan daripada Erna, sila bagi tahu dengan cara baik yek.Saya menerimanya. Bukan dengan kasar yek. Kitakan manusia, suka benda yang lembut-lembut. Begitulah dengan erna. Selamat membaca semua!!! ^_^